onsdag den 26. april 2017

Foodprep er min redning

Wauw, sikke megen trafik der har været på bloggen siden i mandags, hvor jeg udgav et indlæg omkring et dilemma med en veninde, en gave og nogle penge. Det var et ret personligt indlæg og modtagelsen heraf har været meget forskellig. Det er en skrøbelig og 'øm' sag og jeg vidste godt, at der ville være blandet modtagelse af sådant et personligt indlæg. Derfor har jeg heller ikke nået alle kommentarer og henvendelser igennem endnu. Men stay tuned - det kommer.

Jeg har siddet med specialet her til aften og inden, at jeg slukker computeren for idag - og hopper under dynen med kæresten til en god film og måske lidt snoller - så skal jeg da lige have opdateret bloggen. Idag vil jeg nemlig komme med et praktisk råd, som redder mig selv for en del tid og 'usunde fælder'. Nemlig foodprep. Og til de, som ikke ved, hvad foodprep er, så er det ganske simpelt og enkelt; forberedt mad på forhånd, så at sige. Jeg er ofte alene i hverdagen, da min kæreste har rejsearbejde og jeg har ofte også en ret travl hverdag med studie, arbejde og træning - for ikke at glemme veninderne og bloggen. Derfor er en times madlavning om dagen bare ikke lige altid, hvad jeg har tid til eller ønsker at prioritere. Men jeg vil jo heller ikke gå på kompromis med min mad. For alt i verden, nej! Derfor holder jeg af at forberede større mængder af mad på én gang og så pakke det, så det er klar i bøtter til at tage med på farten, som mellemmåltider samt til aften, så jeg ikke skal stå og kokkerere det helt vilde men måske bare lige varme noget. På den måde kan jeg også bedre kontrollere, at jeg får noget sundt og nærende og at jeg får alt det, jeg har brug for. Jeg følger ikke en bestemt kostplan, men ofte så benytter jeg MyFitnessPal og indtaster type og mængde af hver fødevare og så kan jeg holde øje med, at min daglige kost opfylder mine makrotal. Det vil sige; at jeg får den mængde fedt, protein, kulhydrat osv., som jeg har brug for. Det er virkelig anbefalelsesværdigt og det behøver jo ikke, at være samme ret 5 dage i streg. Prøv dig frem.


I den forbindelse vil jeg også lige smide en anbefaling på vej mod Uhmm box. Det er nogle super søde og praktiske opbevaringsbøtter, der både kan gå i mikroen og i fryseren og så kan de foldes ud og bruges som tallerken også. Super smarte og søde. Jeg er blevet så glad for mine og har brugt den flittigt siden første dag. Det er bare så dejligt, når funktionalitet og æstetik går op i en højere enhed - og hey, så slipper man også for både at vaske bøtte og tallerken op, når det er begge dele i én. Smart altså. Uhmm Box kan bl.a. købes hos Uhmmbox.dk og i Salling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar