onsdag den 19. april 2017

Guide: Sådan får du en produktiv dag


  1. Forbered hvad du gerne vil nå den pågældende dag og lav evt. en liste med de ting, du gerne vil have nået.
  2. Vær så realistisk og lav en klar tidsplan med hvornår du laver hvad samt hvor lang tid det tager (husk nu at være realistisk!).
  3. Husk at give dig selv gode pauser med tid til at koble fra, få noget at spise, få tømt hovedet, strække benene mv. Så du ikke kører dig selv for hårdt.
  4. Følg tidsplanen og overskrid ikke 'bare lige med 5 min', for at vil hele planen skride i sidste ende. Hvis det nu sker, at du går et par min. over tid, så må du tage de minutter fra i sidste ende. Eks. hvis jeg har sat 1 time af til læsning, fra kl. 15-16 og jeg først kommer igang 15:05, så siger jeg altid til mig selv, at det er ærgerligt, men at jeg alligevel er nødt til at stoppe kl. 16 og gå videre med næste punkt for at nå det hele.
  5. Ros dig selv og planlæg også ting ind, du nyder. Bl.a. har jeg skrevet ind i min tidsplan idag, at jeg i aften skal bruge en halv time med ansigtsmaske samt lægge neglelak og senere en time på at se serie. Det holder altid min motivation oppe og særligt, hvis de her 'belønninger' ligger indimellem i tidsplanen.
  6. Lav mindre tidsperioder og opdel eks. dagens gøremål med pauser indimellem. Eks. sidder jeg idag og laver speciale en time af gangen og laver så noget andet ind imellem. En time er virkelig ikke lang tid og det holder mig fra alt for mange overspringshandlinger, da det er en overskuelig tidsperiode for mig, fremfor hvis jeg havde sat 5 timer af i streg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar