tirsdag den 18. april 2017

Påskeæg fra mig til mig

Påsken er hermed over og hverdagen begyndt på ny. Det har været rigtig dejligt med lidt 'ferie'. Ikke at jeg har haft helt fri (der er stadig et speciale, der jo skal skrives), men jeg har alligevel nydt kvalitetstid med familie og venner, god mad, en masse chokolade, kage og andet påskegodt! Jeg synes bare, at dagene er gået alt for hurtigt. Jeg kunne snildt have brugt en uge mere. Men det er nok fint nok, at hverdagen igen fandt sit indtraf, så det bliver lidt nemmere at komme ordentligt igang med specialet, og hverdagen, igen.


Idag har jeg dog haft den grimmeste hovedpine, som stadig hænger ved. Eller egentligt så får jeg aldrig rigtig hovedpine. Jeg får migræne. Hvor heldig er jeg lige.. Heldigvis sker det ikke så tit, men når det gør, er der ikke rigtig noget, der kan bedre det. Jeg forsøgte at tage det lidt i opløbet tidligere ved at sove lidt længe. Det hjalp ikke rigtig. Så har jeg haft varmt omslag om nakken. Det gav heller ingen lindring. Jeg tog så en tur i fitness for at få se, om jeg kunne få arbejdet lidt med musklerne, så spændingerne forhåbentligt kunne fortage sig. Det hjælper ofte. Men desværre ikke idag. Jeg gennemførte dog alligevel min træning og bagefter tog jeg en hurtig tur forbi Føtex for at handle lidt småting med hjem og så er det jo lige efter påske, så jeg kunne jo heller ikke dy mig for at skulle forbi for at se, om der var påskeslik sat ned (fast tradition - og farlig!).


Der var så mange lækre sager sat ned til halv pris og jeg havde seriøst svært ved at dy mig! Og det var endda ovenpå en tur i Fitness World, hvor de også havde sat Bodylab påskeharen ned til 25 kr. Jeg måtte flere gange tage de lækreste påskeæg op af kurven og lægge på plads igen.. Det er ikke fordi, at jeg ikke kan unde mig selv chokolade og slik indimellem, men det duer jo ikke at købe alt for meget, når nu jeg prøver at skære ned på sukkeret. Så jeg endte med 'kun' at købe to poser af favoritterne; marcipan fugleæggene fra Anton Berg sat ned til kun 7 kr. pr. pose og på vej ud af butikken faldt jeg så også over deres blomsterudsalg, hvor der, imellem ret mange ret visne blomster, gemte sig en smuk hvid tre-grenet orkide til 8,50 kr. og en mini-orkide til 2,50 kr. Jeg har godt nok ikke plads til flere blomster herhjemme. Her ligner jo snart en regnskov! Men til de priser var det altså helt kriminelt at lade være, ikke sandt? Så det blev lige til to skønne blomster i samme smukke hvide farve, som min kæmpe-orkide derhjemme. Nu havde jeg jo heller ikke fået påskeæg af nogen i år - så må jeg godt, ikke? Eller jo, jeg havde fået et 'pengepåskeæg' af min mor, så jeg selv kunne købe. Så jeg sendte hende et billede og skrev tak for påskeægget ;) Er de ikke flotte? Andre end mig, der bare har et crush på orkideer?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar