torsdag den 15. juni 2017

Summer Nail Trend

Her midt i eksamens slutspurten (den sidste!), så kan jeg godt mærke, at jeg ikke er lige så god til at hygge om mig selv og jeg trænger bare til lidt ekstra energi, et frisk pust og til at føle mig lidt ekstra lækker - hvis i kender det ;) Så der skulle farve på neglene her til morgen og jeg er så klar på at gå weekenden imøde nu (selvom jeg også skal have læst og forberedt en del i weekenden også - specialelife!).


Jeg er faldet pladask for Mavalas søde små minilakker, som findes i alverdens nuancer og de er simpelthen så smukke! Det gør det bare så meget sjovere, at kunne købe en masse forskellige toner og så eksperimentere sig frem og finde sine favoritter - og de er jo så billige (ca. 42 kr. i Matas), at man kan købe lidt blandet og så prøve sig frem. Nu har jeg prøvet disse tre farver i nogle uger og jeg kan med sikkerhed sige, at deres holdbarhed er super god! De kræver lige en god toplak (hvilket jeg egentligt altid vil anbefale), men så hverken falmer, krakelerer eller chipper de. Farverne er smukt intense og med et højglans finish, der bare gør dem så flotte! Derudover så indeholder de hverken formaldehyd, parabener eller toluen, så de er ganske skånsomme for neglene og jeg oplever faktisk heller ikke, trods deres høje pigmentering, at de 'smitter af' på neglen, efter at man har fjernet lakken. Stort plus herfra! Hvis man oplever dette ofte, så vil jeg anbefale, at man anvender en underlak - hvilket faktisk også altid er en god idé, da det lægger en god base for lakken. Men jeg måtte jo lige prøve dem uden også for at kunne komme med en ordentlig vurdering, for jeg ved, at det er de færreste, der i en travl hverdag får brugt både under- og overlak ;) Jeg anbefaler det dog!


De tre farver her er hhv.:
- Den smukke smukke Candy Apple, der virkelig lever op til sit navn og hvis du kender til kandiserede æbler (i ved, dem man kan købe på julemarkeder uden eller med kokos), så forstår du, hvad jeg mener. Farven er virkelig enestående og jeg kan ikke komme i tanke om anden lak, der ligner denne. Det var virkelig Love at first sight. Desværre så kom min ekskæreste til at skubbe til den, så den rød på gulvet og gik i tusind stykker.. Der var smuk Candy Apple lak udover ALT! Og nemt var det ikke at fjerne - men værst af alt, så savner jeg den! Jeg må ud og have fat i en ny - og heldigvis kan de fås i Matas.
- Den vovede Sky Blue, der virkelig skiller sig ud med sin sukke babyblå farve, der er yderst pigmenteret og bare så frisk, fræk og flot! Jeg er vild med den til især lys denim og jeg er sikker på, at når jeg lige bliver lidt mere solbrun, så vil den bare stå endnu flottere frem med sin klare farve.
- Den fantastiske Sunset Orange, som faktisk pryder mine negle lige nu, er en af mine all time favorit nuancer, der bare emmer af sol, sommer, varme, frihed og massere af energi. Som med de to andre så er farven så flot og klar og den stråler virkelig om kap med solen! Jeg har gennem flere år været vild med den smukke blanding af pink og orange toner, der munder ud i en nuance som denne, så selvfølgelig ér og bliver denne en af mine absolutte favoritter og en klassikker i mit neglelook.


Jeg spår, at denne sommer lader os være lidt mere eksperimenterende, legende og friske med vores "sommer neglelook" og at vi heller ikke skal være bange for at kombinere og mixe en masse klare farver. Selv har jeg tonsvis af sarte pastel farver og nude toner - og jeg knuselsker dem! De ér og bliver mine go to og favoritter, men jeg kan godt mærke, at de er smukke højpigmenterede nuancer er kommet for at blive og jeg elsker dem allerede! Så mit råd er: Go Crazy med farverne, skin om kap med solen her til sommer og lad hverdagen være en fest!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar